fredag 9 februari 2018

Loungeliv

Blir lätt stressad när flyget jag ska med inte finns på skärmen när jag kommer till avgångshallen! Enligt min biljett ska vi lyfta 11.10. På tavlan finns inte en enda flight till Malága före kl 13.10. Hmmm. Inser snart att det säkert är mitt eget fel. Biljetten skrev jag ut 2017-04-27.. .. Nåväl. Tur att jag har tentaläsande att göra. Tur att det finns en lounge - där har jag aldrig varit förut.  Vi kommer ju alltid insladdande.

Här är champagnen redan uppkorkad och tronar bredvid öl, vin, chips och sedvanlig frukostbuffé.  Det finns något för alla - utom Nutella.  Kanske man tror att alla farbröder i sofforna och de unga viktiga männen i kostym inte gillar Nutella? (Jag är den enda gästen av kvinnligt kön- men ser inte någon personal av manligt- kanske en tillfällighet- dock tänkvärd)

Kaffet är i alla fall mycket gott. Croissanterna lika så. Champagnen låter jag vara  vill ju inte somna i ett hörn och missa flyget!

Spanskaböckerna blickar uppfordrande  mot mig. Just som jag ska till att öppna dem dräller ett damgäng  in. Gott nu börjar det bli balans! De dricker gärna champagnen!

Nu väntar regelbundna- och oregelbundna verb på min uppmärksamhet.  Det är bara att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar