Då tiden för avresan var ohemult tidigt lagd hade vi haft stora bekymmer för hur i hela friden vi skulle ta oss i från Saltsjöbaden till Arlanda för att vara på plats redan kl 05,00. Tack och lov så finns det människor som faktiskt vet sådant och hjälten i detta fall bär namnet Tom. Inte nog med att han har full koll på det mesta, han kunde också lösa transportbekymmer genom att informera oss om den eminenta appen "Door to gate". Vi fick en egen liten buss att dela med två andra resande. Bussen hämtade oss kl 03.54 och kl 05.05 stod vi på terminal 5. Vi var och är grymt imponerade!
Spänningen steg när vi efter att ha talat med den trevliga markvärdinnan i incheckningen fått veta att 183 platser på planet var bokade. Följdaktligen fanns det tre ledig, vi var två som aspirerade på två av dessa. Tack och lov fanns det inget behov för flygbolaget att transportera personal till Malaga.
Med tanke på den knuten som fanns i magen inför att eventuellt bli avisad och få åka hem igen så finns det ingen frukost från Arlanda att skriva om men.... eftersom det var söndag när vi åkte så var det söndag när vi kom ner och på söndagar är alla butiker stängda i vår lilla stad...
Alltså frukost på lokal på måndag morgon.
Det händer allt ibland att vi äter frukost på lokal här i Almuñécar. Oftast brukar det då bli tostada con tomate, rostat bröd med krossade färska tomater, mycket gott. Men nu insåg vi att vi kunde ta chansen och besöka ett relativt nyöppnat hotell, El Palacete del Corregidor Hotel Boutique SPA, precis runt hörnan från vårt hus.
Frukostbuffén serveras på tredjevåningen varifrån man han en hänförande utsikt.
Frukosten dukas upp i den ljusa trevliga frukostmatsalen med tillhörande rejäl terrass. Det mesta som man kan önska från en Spansk frukost finns där att finna. Kallskuret, spansk omelett, frukt, patéer, leverpastej - Iberico givetvis, yoghurt och självklart bröd och tomater så att den som så önskar kan göra sig "tostada con tomate".
Och kaffet? Ja, det var gott, riktigt riktigt gott!




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar