torsdag 17 maj 2018

Frukost på italienska fast inte i Italien

På väg mot sydligare breddgrader mellanlandar vi i Bryssel. Eftersom dagen redan är långt liden trots den tidiga timmen är det verkligen dags för frukost.

Havregrynsgröt och kokt ägg lyser med sin frånvaro men vad gör det när man istället kan njuta av Rotolo di cioccolato, gott kaffe och juice!

Ur taket strömmar italiensk skvalmusik men runtomkring oss talas all världens språk. 

Det är trivsamt att sitta och lyssna på samtalen. Ibland hörs igenkänningsbara ord, ibland är allt rena "grekiskan".  Dagens fundering nummer ett rör sig runt resefenomenet.

Tänk så många människor som reser långt för att träffa och samtala, umgås, arbeta eller handla med  andra människor .Inte köpa och sälja människor, så klart, utan snarare göra affärer av någon sort.  Ibland knyts vänskapsband som blir långlivade. Ibland går mötet obemärkt förbi. Någon träffar en framtida partner, livs- eller arbetspartner. Någon träffar någonannan vars existens passerar likt en brus över havet - nästan omärkligt.

Det är spännande med resor, möten och frukostar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar