När vi tittar på foton av olika frukostar ätna på vitt skilda platser inser vi att vi allt som oftast äter exakt samma sak oavsett var vi är. Det är säkert så att vi väljer det vi och våra magar är vana vid.
Man kan ju fråga sig varför vi lägger tid på att vandra runt och besöka olika etablissemang då, när vi ändå väljer "samma gamla vanliga" frukost.
Man kan ju fråga sig varför vi lägger tid på att vandra runt och besöka olika etablissemang då, när vi ändå väljer "samma gamla vanliga" frukost.
Jo, det skiljer sig ändå mellan de olika leverantörerna av frukostar. Alla har sin twist, så att säga.
Sedan finns det tillfällen som lyser lite extra ljust på vår frukosthimmel. Riktigt fina croissanter och /eller pain de chocolate lämnar alltid ett drömmande leende på våra läppar till exempel.
När vi dessutom finner det där vi inte tänkt oss kunna finna på frukostbordet, som små lite-i-kanterna-fint-hemmagjort-småbrända-supertunna knäck- och nöt smakande småkakor ja då dansar smaklökarna på vår tunga. De finns, vi lovar. De står bredvid det lagom starka varma kaffet på frukost bordet. Alldeles nära köket. Vi kan se ugnen de gräddats i om vi vrider på huvudet något litet. Just där står de.
Det blir en fin dag i dag.
Det blir en fin dag i dag.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar