söndag 19 november 2017

Livet från den goda sidan.

Det finns så många olika vinkar och nivåer att njuta livet från. Vi har gjort det till en livsuppgift att verkligen njuta av så många sekunder som möjligt. Ett sätt att ta vara på tiden är att vara noga med minuterna.

Förvisso kan njutningen i en sovmorgon vara svårslagen. Att bara få ligga kvar där, mellan lakanen, i den varma sängen och titta på regnet som rinner utmed fönstrets utsida och veta att det finns absolut ingen som helst anledning att byta position, är verkligen en njutning i livet. För att sedan hasa ut i köket och brygga, koka eller pressa dagens första kopp kaffe. Njuta av dess doft och arom och fortsätta titta på regnet som strilar ner för fönstrets utsida, är en annan njutning, inte sämre och inte bättre, men annan..

Kanske regnar det inte och favoritkoppen, den där man-bara-har-en-av-men-som-är-stor -rymlig och lite lagom sliten, får istället följa med ut i den tidiga morgonsolen. På trappans översta steg eller balkongens rangliga stol, eller helt enkelt lutad emot dörrkarmen njuter man stilla av koppens innehåll, i lugn och ro. Njutning!

Ett annat sätt är att faktiskt stiga upp, och bege sig ut på lokal för att äta frukost.

Våra olika städer har många olika etablisemang som erbjuder dagens viktigaste måltid till varierade priser. Vissa är säkert mer prisvärda än andra, mer nyttiga än andra och mer exotiska än andra. De där skillnadena är det så många som har skrivit om, diskuterat och debatterat så det har vi inte någon som helst avsikt att göra. Vi vill njuta av livet från den goda sidan. Om någon fukost någonstans skulle vara så ända in i kaklet usel att det inte finns något gott att skriva om, ja då låter vi bli. 

Livet skall njutas från den goda sidan, helt enkelt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar