lördag 9 juni 2018

Att resa

Det är roligt att resa. Till och med väntandet på anslutande flyg kan vara roligt. Framförallt när man redan i förväg vet att det blir en del ställtid mellan etapperna och man därför har rätt kanal "intunad" så att säga. Man " gillar läget" helt enkelt och får istället möjlighet att iaktta alla dessa spännande medresenärer som av olika anledningar skall till samma plats som en själv. Det ges tid att fundera över vad det är som driver dem till att resa och fantasin kan släppas fri och plötsligt har de fått yrken och befinner sig i samband som är långt ifrån sanna eller kanske spot on! Resan mellan Paris och Bastia var en studie i EU. Snett bakom mig sätt en högljudd finska som absolut ville samtala med sin manlige vän som satt ett par rader framför mig. Bredvid mig tronade en välklädd fransyska med just den uttråkad min som  så gärna avbildas i karikatyrer. Runt om kinkade småbarn som tröstades eller mutades på olika språk. Och i mittgången skred stewarden, med ursprung i något arabisktland, värdigt men effektivt.

Vi skiljdes alla åt på Bastia flygplats för att antagligen aldrig ses igen, sådant är livet.

När livet är riktigt gott börjar dagen med solsken, vacker utsikt och en god frukost.

Livet från den goda sidan, helt enkelt. 

https://www.langleyhotels.eu/en/our-hotels/resort-napoleon-bonaparte/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar