Våra favoritställen ser självklart lite olika ut beroende på var vi är. Det är ju det som är det fina med att byta plats ibland men samtidigt att få möjligheten att komma tillbaka. På något sätt säger det sig självt. Ett favoritställe måste ju vara något man får besöka igen, och igen och igen!
Nåväl, för ett flertal år sedan skulle vi åka på utflykt till Málaga. På den tiden förteddes alla utflykter med buss.
Att åka buss är härligt! I och med att man sitter högt så kan man ju se över murar och in i trädgårdar. Då busstrafik har som grundidé att fylla sina fordon och därigenom ge så många människor som möjligt möjligheten att resa så stannar vår buss i varje hörn. (Det finns snabbbussar)
En full buss ger fantasin vingar. Det är roligt att sitta där och fundera och lyssnar på smattrande röster diskussioner och lågmälda samtal. Eftersom vi inte till fyllest förstår vad som sägs kan vi inte räknas till de tjuvlyssnandes skara, vilket gör samvetet gott, men det lilla vi förstår förgyller resan.
Nåväl, när vi i den tidiga morgontimman begav oss till busstationen hade vi inte ätit någon frukost utan hade för avsikt att njuta detta i storstaden.
Att bussresan tog närmare två timmar hade vi inte tagit i beaktande så när vi klev av på ändhållplatsen var vi rejält hungriga, men vart skulle vi gå?
Ibland spelar ödet oss i händerna och vi snubblade hungriga och kaffetörstiga in på La Canasta varifrån underbara dofter av nybakat bröd och starkt kaffe strömmade.
Ett fantastiskt val. Ordet val spelar här en stor roll. Att välja bröd på La Canasta kan ta lite tid. Här finns allt från surdegsbröd, små flöjter (baguetter), croissanter och napolitaner. Här finns bakverk av alla de former. Det finns skinka, ost, tomatkross och marmelad. Det är en sann fröjd att få nystekt skinka på varmt bröd täckt med smältande ost och toppad med lite olivolja.
Till detta bjuds färskpressad apelsinjuice och gott kaffe.
Många är de kunder som vill njuta de fröjder La Canasta erbjuder och sittplatserna är få. Men med lite tålamod så kunde vi strax då liksom nu strax glida ner på varsin stol och bara njuta av alla godsaker och av att vara på vift!
www.lacanasta.es
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar